Spørgsmål & Svar

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om Uno Finans og forbrugslån generelt. Hvis du ikke finder svar her, så send os gerne en mail på info@unofinans.dk

Hvem kan ansøge om lån?

Du kan som udgangspunkt låne på Uno Finans, hvis du opfylder følgende krav:

  • Har fast bopæl i Danmark.
  • Du er min. 18 år gammel.
  • Har en fast indtægt.
  • Du er Ikke er registreret i RKI eller Debitor Registret.
Hvor hurtigt får jeg svar på min ansøgning?
Du får som oftest svar på din ansøgning med det samme du har underskrevet med NemID.

Dog kan der være lidt længere svartider ifbm. spidsbelastninger, weekender og helligdage eller at din ansøgning er mangelfuld udfyldt.

Hvem kan være medansøger?
Hvis man er to på låneansøgning er det typisk nemmere at få bevilget lånet. En medansøger kan f.eks. være din ægtefælle eller samlever. Begge ansøgere skal have samme folkeregisteradresse. I vil typisk kunne få bevilget et højere beløb, hvis I er to, der søger sammen. Bemærk at I begge skal underskrive med Nemid, samt I hæfter begge to for lånet.
Hvordan og hvornår får jeg mit lån udbetalt?
Godkendte lån udbetales til din private Nem-konto. Lånebeløb bliver typisk udbetalt samme dag, som du underskriver din låneaftale/kreditaftale med NemID.
Er det sikkert at låne penge online?
Ja, det er sikkert at låne penge gennem Uno Finans. Vi sørger altid for at dine oplysninger er krypterede, så de ikke læses af uvedkommende. Det betyder, at alle dine indtastninger og afsendelse af formular i forbindelse med ansøgningen, vil have dne højeste sikkerhed som overhovedet mulig.
Hvor meget kan jeg låne?
Det er muligt at låne fra 3.000.- og helt op til 75.000.-. Dog afhænger det beløb der kan bevilges dig af en individuel kreditvurdering.
Er det forpligtigende at ansøge om et lån?
Ja, det er 100% uforpligtende at ansøge om lån via Unofinans. Ansøgningen er ikke bindende før låneaftalen er underskrevet. Derupover har du naturligvis altid 14 dages fortrydelsesret på dit lån.
Skal jeg oplyse hvad jeg vil bruge lånet på?
Nej, vi stiller ingen spørgsmål til, hvad du ønsker at bruge lånet til. Det bestemmer du helt selv. Så om du vil bruge pengene på ferie, bil, forbrug eller husforbedringer er helt op til dig.
Kan jeg indfri lånet før tid?
Ja, du kan sagtens indfri dit lån før tid, det koster ikke ektra kan du sagtens, og det koster ikke ekstra at indfri lån hurtigere end planlagt. Ønsker du at indfri dit lån helt eller delvis skal du kontakte BasisBank A/S.
Hvorfor får jeg afslag på min ansøgning?
Der udføres altid en individuel kreditvurdering på alle ansøgninger inden et lån bevilges. Der trækkes kreditinformationen RKI og debitor registreret, samt der trækkes oplysninger fra E-skat, sammen med de oplysninger du har angivet i din ansøgning lavet en kreditvurdering af oplysningerne. Summen af disse oplysninger danner grundlaget for, om et lån kan bevilges eller at der gives afslag.
Hvad betyder ÅOP, Debitor rente, Årlig rente og andre finansielle begreber
ÅOP Står for Årlige Omkostninger i Procent. ÅOP kan bruges til at sammenligne dine lånetilbud og se hvad der passer dig bedst.

Debitor rente betyder: Debitorrenten dækker over en årlige rente, som du skal betale tilbage efter optagelse af lån. renten bliver tilskrevet 12 gange årligt, debitor rente er synonym med begrebet nominel rente.

Årlig rente: Årlig rente & Nominel rente et udtryk der anvendes i to forskellige betydninger. Dels som et synonym for den pålydende rente på et lån, dels om det der formelt hedder nominel årlig rente – en rentesats, der tager hensyn til antallet af rentetilskrivninger over året (“renters rente”)

Gebyr: Gebyr er en ekstra omkostning der medregnes i bla. ÅOP, såfremt lån misvedligeholdes således at der skal sendes rykkere vil der komme ekstra gebyrer på.

Hvor kan jeg klage?
Hvis der er noget du vil have uddybet eller du er utilfreds med, er du altid velkommen kontakte Basisbank. Har du allerede drøftet et problem med en af medarbejderne, og er du ikke tilfreds med behandlingen eller resultatet af dette, har du mulighed for at tage kontakt til den klageansvarlige på klage@basisbank.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af klage. Klage indgives på http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af klage skal Basisbanks mailadresse klage@basisbank.dk angives.

Hvad er et forbrugslån?
Et forbrugslån er en ganske almindeligt lån, pengene du låner er ikke øremærket til noget specielt og du kan bruge lånebeløb til nøjagtigt, hvad du vil. Et forbrugslån kaldes også for strakslån, minilån, quicklån, nem lån, kviklån og hurtiglån. Med vores kreditberegner kan du let og hurtigt at tjekke, hvad det koster at låne hos Uno Finans .

LÅN MELLEM 3.000 - 75.000 KR | NEMT OG HURTIGT